آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده عناصر خارجی که به داعش می پیوندند اگاهی کمی از اسلام دارند.

آسوشیتدپرس: اعضای داعش آگاهی کمی از اسلام دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، بر اساس گزارش اخیر آسوشیدپرس ، عناصر خارجی تازه به کارگرفته شده در گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه آگاهی زیادی از اسلام ندارند.

بررسی اطلاعات متقاضیان ملحق شدن به داعش در مورد اسلام در فرم های پر شده توسط آنها نشان دهنده پایین بودن میزان آگاهی های بیشتر این افراد از قوانین اسلامی است.

تحلیل تقاضانامه های ورود به داعش نشان می دهد که از چهار هزار و 30 متقاضی که در سال های 2013 و 2014 خواستار پیوستن به این گروه تروریستی شده بودند حدود 70 درصد تنها آگاهی های مقدماتی از اسلام داشته اند و تنها 5 در صد آگاهی های پیشرفته تری از اسلام دارند.

این تحقیق همچنین نشان می دهد که افراد با بیشترین آگاهی های مذهبی در داعش کمترین میزان داوطلبی برای انجام بمب گذاری های انتحاری را دارند.

این در حالی است که روند این افراد مغایر با توجیه های مذهبی گروه تروریستی داعش برای انجام حملات انتحاری اش است.

نتایج این تحقیق همچنین نشان می دهد که بیشتر افراد به کارگرفته شده در داعش را آنطور که تصور می شود نمیتوان اسلام گرایان افراطی به شمار آورد.

این افراد بیشتر افرادی با افکار افراطی و تروریستی حتی بدون وعده های داعش هستند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از «برنارد کازنو» وزیر کشورفرانسه نوشت :ما اکنون با افرادی مواجه هستیم که بدون داشتن آموزش های خاص و بدون دستیابی به سلاح که به آنها اجازه کشتار جمعی را بدهد به پیام دعوت داعش پاسخ مثبت می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.